Dietetyczna Wielkanoc - zasady

Dietetyczna Wielkanoc – zasady

Święta to okres pełen pokus, które negatywnie wpływa na naszą sylwetkę. Zazwyczaj pozwalamy sobie na duże porcje. Często są to potrawy zbyt tłuste, czy też słodkie. Obżarstwo zakrapiamy alkoholem, który dodatkowo zwiększa liczbę pochłoniętych kcal.  Zdarza się, że po Śniadaniu Wielkanocnym z trudem nabieramy powietrza, już nie wspominając o chodzeniu ;) a po świętach stając na wagę, przecieramy oczy ze zdziwienia, że wskazywana waga należy do nas. Jak mawiają – „lepiej zapobiegać, niż leczyć” – dlatego, zanim jeszcze nie jest za późno, wyeliminujmy zbędne kalorie ze świątecznego talerza :)

Oto świąteczne zamienniki :)

wlkp

Przede wszystkim zachowaj umiar. Próbuj po troszeczku – pozwól sobie nawet na ciasto, ale pamiętaj jedna porcja wystarczy. Po obfitym śniadaniu, czekają nas jeszcze dwa dni Świąt. Na pewno nie przytyjesz od razu kilku kilogramów, ale nie warto nadwyrężać organizmu i narażać go przykre skutki. Obciążony dużą ilością pokarmu żołądek będzie potrzebował lepszego ukrwienia. Odbywa się to kosztem innych narządów wewnętrznych, tak jak np. mózg. Dlatego po zbyt obfitym posiłku oprócz problemów z trawieniem odczuwamy senność i znużenie.

Święta to czas spotkań z bliskimi. Warto spędzić trochę czasu na świeżym powietrzu idąc na spacer, co poprawi metabolizm, trawienie, krążenie i doda energii.

Dietetycznie też może być smacznie :) Smacznego !!  I silnej woli :)a właśnie, macie silną wolę?