Śniadaniowe batoniki - fitGO ;)

Śniadaniowe batoniki – fitGO ;)

Rankiem czas mija wyjątkowo szybko. Brakuje nam czasu na śniadanie, nie mówiąc już o przygotowaniu II śniadania czy obiadu do pracy. Fantastycznym rozwiązaniem będą mega zdrowe batoniki musli. Spisują się także świetnie w pracy, szkole, jako przekąska czy mały posiłek. Nie zawierają żadnych konserwantów, ani innych sztucznych dodatków do żywności – przecież zrobiliśmy je sami.

Specjalnie dla Was prezentuję przepis (znaleziony w gazetce „Prześlij przepis)” na takie właśnie pysznościowe batoniki, które zaspokoją głód i dostarczą wielu niezbędnych dla naszego organizmu witamin i składników odżywczych.

Będziesz potrzebować: IMG_20150324_211605

  • 2 szklanki płatków owsianych lub pełnoziarnistych
  • pół szklanki suszonych na słońcu żurawin
  • 1 szklankę nasion – mix naszych ulubionych. U mnie przeważały pestki dyni i słonecznika. Dodałam też niewielką ilość sezamu, wiórek kokosowych i orzechów włoskich. Dorzućcie co lubicie :)
  • 2 łyżki miodu naturalnego
  • 2 średniej wielkości jabłka
  • łyżka soku z cytryny
  • szczypta soli

Wykonanie:

Jabłka obierz i zetrzyj na tarce o małych oczkach (musi być konsystencja papki). Dodaj płatki, żurawinę (pokrojoną, jeżeli jest duża), miód,  sok z cytryny, sól i dokładnie wymieszaj. Odstaw na noc do lodówki. Leżakowanie poprawi soczystość płatków i żurawiny.

IMG_20150325_205620

IMG_20150325_210640

Następnego dnia upraż nasiona. Najlepiej w kolejności od największej do najmniejszej, aby wszystkie przypiekły się równomiernie. Odstaw do ostygnięcia. Następnie wymieszaj z masą przygotowaną poprzedniego dnia. Przełóż do blaszki pokrytej folią lub papierem do pieczenia (blaszka 30cm x 12cm). Masę trzeba mocno ucisnąć.

Piecz w piekarniku nagrzanym do około 200 st. przez 30 minut. Najlepiej pozostaw w piekarniku przez dodatkowe 10 minut, aby doszły do końca. Pokrój przed całkowitym ostygnięciem, później mogą się kruszyć. Gotowe :) smacznego :) może doczekają do śniadania ;)