Cel -> piękne ramiona

Cel -> piękne ramiona

Czas na ramiona. Nie lubimy obwisłej skórki po ich wewnętrznej stronie prawda? Ja swojej nie znoszę :P Zwykle zapominamy o tej części ciała i skupiamy się na brzuchu, udach, czy pośladkach. Czas to nadrobić.

Ćwiczenia należy wykonywać przede wszystkim z  obciążeniem, aby były one bardziej efektywne. Najlepsze są hantle, ale równie dobrze sprawdzą się butelki z wodą lub woreczki z piaskiem. Najważniejsza jest systematyczność. Warto wykonywać je 2-3 razy w tygodniu – nie tylko w lato, ale przez cały rok!

Przykładowy zestaw ćwiczeń (już sprawdzony przeze mnie na siłowni):

cwiczenia-na-ramiona-i-klatke-piers1Weź hantle do ręki i stań w delikatnym rozkroku. Opuść ręce swobodnie wzdłuż ciała. Teraz ugnij delikatnie łokcie i unieś ręce odchylając je na boki do momentu; gdy znajdą się w pozycji równoległym do podłoża. Opuść ręce.
1

Stań w lekkim rozkroku – stopy na szerokości bioder. Ugnij ręce tak by ciężarki znalazły się na wysokości głowy. Pamiętaj, że dłonie powinny być zwrócone wewnętrzną stroną do siebie. Teraz prostuj ręce. Wypychaj ciężarki w górę. Wróć do pozycji wyjściowej. Staraj się trzymać proste plecy.

2

Ugnij rękę tak, by ramię ustawiło się równolegle do podłoża. Teraz prostuj rękę wychylając ciężarek do tyłu ku górze. Cała ręka powinna znaleźć się równolegle do podłogi. Wróć do pozycji wyjściowej. Ćwiczenie powtórz na prawą i lewą rękę.

3

 

Opuść ręce wzdłuż ciała. Staraj się trzymać łokcie blisko tułowia. Unoś ciężarki w górę. Pamiętaj, że dłonie powinny być zwrócone wewnętrzną stroną w stronę klatki piersiowej. Powoli opuść ręce.

Ćwiczenia wykonaj 15 raz.

… a dla urozmaicenia:

zestaawI jeszcze na koniec Mel B: