Soki dla urody - włosy

Soki dla urody – włosy

owoce_na_glowie-2013-2-5-14-31-28

Piękne włosy – marzę o nich każdego dnia ;) niczym aureola zdobią głowę, dlatego trzeba zadbać, by były w dobrej kondycji. Po farbowaniu są często pozbawione blasku, podobnie wyglądają włosy osób, którym brakuje witamin. Zewnętrzna część włosa może być bardzo zniszczona, ale tkwiąca w skórze głowy cebulka ciągle pobiera składniki odżywcze.

Piękny połysk

Substancje odpowiadające za zdrowy i lśniący wygląd włosów to witaminy z grupy B, żelazo, jod, siarka. Wszystkich tych składników można dostarczyć organizmowi pod postacią soków.

Niedawno dorobiłam się sokowirówki, więc mogę trochę pokombinować :D Sok powstaje szybko, jest pyszny :) szkoda tylko, że mycie sprzętu pochłania dużo czasu…

Przepisy

Z każdego otrzymamy około 230 ml soku. Maksymalna dzienna dawka to 3 szklanki. Lepsze rezultaty osiągniemy stosując rozmaite przepisy. Jeśli chcemy możemy rozcieńczyć je wodą – wycisnąć sok z każdego składnika, po czym wymieszać.

Sok 1:

  • 2 duże marchewki (β-karoten, kwas foliowy, witamina C, niewielkie ilości B1, B2, B3, B5, B6, E i biotyny, dobre źródło Cl, P, Mg, K, Na, S, Ca, trochę Zn, Cu i Fe)
  • 125 g kapusty białej (β-karoten, kwas foliowy, witamina C, małe ilości B1, B2, B3, B5, B6, E i biotyny, dużo Cl, P, Mg, K, Na, Ca, trochę Zn, Cu i Fe)
  • 6 rzodkiewek (kwas foliowy, witamina C, małe ilości B1, B2, B3, B5, B6, dobre źródło Cl, P, Mg, K, S, Na, Ca, Fe, niewielkie ilości Zn i Cu)

Sok 2:

  • 2 duże marchewki
  • 3 liście kapusty włoskiej (β-karoten, witamina B3, C, trochę B1 i B2, dobre źródło P, K, Na, Ca, Fe)
  • pół pasternaku (kwas foliowy, witamina C, małe ilości B1, B2, B3, B5, B6, E i biotyny, dobre źródło Cl, P, Mg, K, Na, S,Ca, trochę Zn, Ci i Fe)
  • 125 g fasolki szparagowej (β-karoten, witamina C, niewielkie ilości B1, B2, B3, dobre źródło P, Mg, K, Na, Ca, Fe)

Sok 3:

  • 125 g malin (duże ilości β-karotenu, biotyny, witaminy C, niewielkie B1, B2, B3, B5, B6 i E, dużo Cl, P, Mg, K, Na, S, Ca, Fe, trochę Cu)
  • 4 mandarynki (β-karoten, kwas foliowy, witamina C, małe ilości B1, B2, B3, B5, B6, dużo P, Mg, K, Na, Ca, trochę Mn, Ci i Fe)

Sok 4:

  • 2 grube plasterki ananasa (beta karoten, kwas foliowy, witamina C, małe ilości B1, B2, B3, B5, B6, dużo P, Mg, K, Na, Ca, trochę Cu, Fe i Zn)
  • 2 owoce passiflory (β-karoten, witamina C, B3, niewielkie ilości B2)
  • mała kiść winogron (Witamina C, E, trochę Ba, B2, B3, dużo P, Mg, K, Na, Ca niewiele Zn, Cu i Fe)

Prawdziwe bomby witaminowe !! ;)

Który smakuje Wam najbardziej? :)