Jagody goji - owoc zdrowia i długowieczności

Jagody goji – owoc zdrowia i długowieczności

jagody_goja2

„Super żywność?”

„Super żywnością” określa się środki spożywcze szczególnie korzystnie wpływające na zdrowie. Jagody goji zdecydowanie do nich należą. Ze względu na uzdrawiającą moc powinny znaleźć się w diecie każdego z nas.

Jagody goji posiadają dużą wartość odżywczą:

  • 18 aminokwasów – w tym 8 aminokwasów egzogennych, czyli jak pełnowartościowe białko
  • 6 kwasów tłuszczowych (EFA)
  • 21 składników mineralnych, takich jak: fosfor, wapń, miedź, german, żelazo, magnez, selen oraz cynk;
  • witaminy A, C, E oraz witaminy z grupy B;
  • silne przeciwutleniacze, takie jak: zeaksantyna, dysmutaza ponadtlenkowa (SOD), polisacharydy, german oraz beta-karoten.

Prozdrowotne składniki wpływają pozytywnie na funkcjonowanie:

  • układu krążenia,
  • trzustki,
  • wątroby,
  • nerek,
  • układu odpornościowego,
  • oczu,
  • mięśni,
  • nastroju,
  • skóry
  • a także poprawiają libido

Ochrona oczy – ostrość widzenia

Pomarańczowy barwnik – zeaksantyna to bardzo silny przeciwutleniacz. Łatwo się wchłania i przenika bezpośrednio do oczu a także… wątroby. Lokalizuje się w komórkach siatkówki oka, dzięki czemu chroni je przed starzeniem powodowanym przez wolne rodniki.

Uroda

Kobiety spożywające Jagody goji w ilości 30–60 g zauważyły poprawę kondycji skóra, która stała się jedwabista, nawilżona i elastyczna. To dzięki zawartości fosfolipidów – głównego składnika lipidowego wszystkich błon komórkowych.

Doskonałe źródło betaniny

Betaina wpływa pozytywnie na funkcjonowanie całego organizmu: uspokaja, usprawnia pamięć, chroni wątrobę a także układ krążenia. Naukowcy twierdzą, że betaina pomaga obniżyć poziom homocysteiny – aminokwasu wytwarzanego przez nasz organizm, który może być szkodliwy dla naczyń krwionośnych.

Jagody goji mogą być wpływać na obniżenie poziomu cholesterolu, łagodzić stany zapalne oraz poziomu glukozy we krwi, poprawiają nastrój człowieka – nazwane „szczęśliwym owocem”.

Jagody goji są uniwersalne. Można je wykorzystywać jako dodatek w wielu potrawach, takich jak:

  • sałatki,
  • płatki śniadaniowe,
  • wysokokaloryczne przekąski w formie mieszanki owoców i orzechów,
  • herbatki,
  • koktajle owocowe,
  • wypieki.

Można je również spożywać jako przekąskę o łagodnym słodko-kwaśnym smaku. Wysokiej jakości Jagody goji powinny być wilgotne niczym rodzynki. Niestety większość dostępnych obecnie na rynku jest w postaci suszonej, co niekorzystnie wpływa na ich walory smakowe oraz strawność.

Ze względu na właściwości Jagody goji powinny znaleźć się na samym szczycie produktów określanych „super żywnością”. Są doskonałym źródłem witamin i minerałów – regulują pracę wszystkich narządów. Działanie przeciwutleniające tych jagód pomoże zneutralizować utlenianie związane z zanieczyszczeniem środowiska, ze złą dietą oraz nadmierną ekspozycją na promienie słoneczne.

Od jutra płatki śniadaniowe + Jagody goji = zastrzyk energii na cały dzień

Co o nich sądzicie? :>