Letnie bikini – dieta antycellulitowa

Cellulit, dobrze znany pod określeniem „pomarańczowa skórka” jest nierównomiernie rozmieszczoną tkanką tłuszczową podskórną. Może występować u szczupłych kobiet i tych o pełniejszych kształtach. Najczęściej pojawia się w okolicach pośladków, ud i brzucha. Do jego powstawania przyczynia się dieta. Zatem co jeść, a z czego zrezygnować?

  • zrezygnuj lub ogracellulit-pomaranczowa-skorkanicz sól -  sól zatrzymuje w organizmie wodę i toksyny powodując nieestetyczne obrzęki. Zamiast niej sięgaj po bazylię, estragon, oregano, czosnek, cebulę… i inne naturalne przyprawy. Postaraj się zmniejszyć spożycie produktów przetworzonych: jasne pieczywo, wędliny, warzywa konserwowe, sery,
  • ogranicz cukry proste – nadmiar cukrów prostych sprzyja odkładaniu się tkanki tłuszczowej, czyli zwiększa ryzyko powstawania „pomarańczowej skórki”. Czytaj etykiety w celu zlokalizowania cukru w różnych produktach spożywczych. Na podstawie tabeli wartości odżywczej, umieszczanej na etykiecie przez producenta, możesz odnaleźć zawartość cukrów prostych i wybrać produkt, który ma ich najmniej. Szukaj nazw: glukoza, sacharoza, syrop glukozowo-fruktozowy, syrop glukozowy,
  • ogranicz tłuszcze nasycone – ich ilość w diecie powinna być jak najmniejsza, ponieważ wg. najnowszych badań wewnętrzna synteza organizmu pokrywa zapotrzebowanie na ten składnik. Czytanie tabel wartości odżywczych umieszczanych na etykietach pomoże Ci wybrać produkt, który zawiera ich najmniej,
  • omega-3, omega-6 oraz omega-9 – przyspieszają spalanie tkanki tłuszczowej poprzez poprawę przemiany materii, także zapobiegają odkładaniu się tłuszczu w organizmie. Dobrym źródłem kwasów omega-3 są tłuste ryby morskie (makrela, łosoś, śledź), tran oraz olej roślinne (lniany, rzepakowy, sojowy). Kwasy tłuszczowe omega-6 odnajdziesz w olejach roślinnych, pestkach słonecznika, dyni oraz w orzechach. Natomiast w kwasy tłuszczowe omega-9 bogate są oliwa z oliwek, oleje roślinne (rzepakowy, sojowy, słonecznikowy), awokado oraz nasiona słonecznika,
  • postaw na antyoksydanty – aby poprawić krążenie krwi i zmniejszyć przepuszczalność naczyń krwionośnych spożywaj produkty z pełnego ziarna, owoce, warzywa, zioła, zieloną herbatę oraz tłuszcze roślinne (ale z rozwagą),
  • postaw na błonnik – błonnik rozpuszczalny w wodzie zmniejsza wchłanianie tłuszczu, a nie rozpuszczalny poprawia przemianę materii. Odnajdziesz go w surowych warzywach i owocach (szczególnie ze skórką), produktach zbożowych, suszonych owocach,
  • płyny - woda i zielona herbata usprawniają wypłukiwanie toksyn z organizmu. Woda dodatkowo sprzyja utlenianiu kwasów tłuszczowych. Proces ten zachodzi w środowisku wodnym. Zielona herbata przyspiesza proces przemiany materii – usuwa zbędne metabolity z komórek
  • zlikwiduj obrzęki i  usuń nadmiar wody  - działanie przeciwobrzękowe ma potas. Możesz go odnaleźć w pomidorach, nasionach roślin strączkowych, orzechach, ziemniakach czy porzeczkach. Nadmiar wody pomoże usunąć arbuz, melon, natka pietruszki, cebula, świeże ogórki, truskawki, cykoria. Produkty te są moczopędne.
  • Dodatkowo – codziennie pij sok z jednego grejpfruta lub jedz pomelo !

O ćwiczeniach antycellulitowych później :)